Naujienos

„Kūrybinė komiksų laboratorija“ bibliotekoje



Autorius: Informacinių paslaugų ir vaikų literatūros skyriaus vedėja Jolanta Gudeikytė

0001_449161312_795958072644658_4517458003883492240_n_1720157497-c9297d4f3e2178b90ab58245cfb9ef89.jpg
Birželio 26 dieną Raseinių Marcelijaus Martinaičio viešojoje bibliotekoje svečiavosi jaunosios kartos menininkė Greta Alice. Dailininkė yra iliustravusi daugiau nei keturiasdešimt knygų vaikams, tarp jų rašytojų Tomo Dirgėlos, Evelinos Daciūtės, Ignės Zarambaitės kūrinius. Dailininkė rezidavo komiksų rezidencijose Latvijoje ir Suomijoje, yra pristačiusi virš dešimties personalinių parodų Lietuvoje ir užsienyje, surengusi ne vieną dešimtį kūrybinių dirbtuvių Lietuvos miestuose bei kaimeliuose.
 
Į dailininkės „Kūrybinę komiksų laboratoriją“ atskubėjo bibliotekoje vykstančios vaikų vasaros stovyklos „Skaityk! Kurk! Tobulėk! 2024“ dalyviai, miesto vaikai. Pirmiausiai viešnia pakvietė vaikus aktyviai dalyvauti Vasaros skaitymo iššūkyje, skaityti kuo įvairesnes knygas, tame tarpe ir komiksus. Knygų iliustruotoja bei komiksų kūrėja Greta Alice klausė renginio dalyvių, ar jie žino, kas yra komiksai, kaip jie kuriami ir ar jie privalo būti juokingi? O kaip atsiranda patys garsiausi kompiuterinių žaidimų veikėjai? Ar matydami tik šešėlius ir spalvų derinius, galėtumėte atpažinti pačius garsiausius animacinių filmukų personažus? O ar žinote, kuo panašūs filmas ir grafinė novelė? Edukacinio užsiėmimo metu viešnia vaikams trumpai papasakojo komiksų atsiradimo istoriją, išdėstė pagrindinius komiksų kūrimo principus, veikėjų dizaino subtilybes, atskleidė keletą paslapčių, kaip net patį rimčiausią nutikimą paversti juokinga istorija, gyvai iliustruodama pristatė skirtingus komiksų stilius bei pakvietė pasitelkti fantaziją ir visiems kartu sukurti netikėtą veikėją. Mokiniai savo jėgas išbandė skaitydami bežodžius komiksus, sužinojo, kad jie atsirado dar žmonėms gyvenant urvuose, esant poreikiui perteikti svarbią informaciją.
 
Renginio metu mokiniai ne tik įgavo vertingų žinių, kaip pradėti bei vystyti nuoseklią intriguojančią istoriją pasitelkiant vizualią kalbą, bet ir mokėsi netikėtiems daiktams (keptuvei, bananui, kiaušiniui, riedlentei ir kt.) suteikti žmogiškąsias ypatybes, domėjosi, kaip pasitelkiant linijas ir šešėlius galima sukurti judesį ir emociją. Susitikimo metu moksleiviai dalyvavo gyvo piešimo sesijoje – buvo kviečiami kartu su dailininke kurti veikėjus pasitelkiant „veikėjo anketas“, o vėliau kartu kūrė komiksą ekspromtu, kuriame patys nulėmė pagrindinių veikėjų likimus bei drąsiai keitė įvykių tėkmę. Po susitikimo dalyviai gavo namų užduotį – sukurti savo komiksą. Burtų keliu sužinojo skirtingas kūrybines užduotis, t. y. sukurti unikalų veikėją pagal savo vardo pirmąją raidę bei nutikimą, kuris tampa atspirties tašku kuriant komiksą pagal pavardės pirmąją raidę.
 
Edukacijos metu dailininkė Greta Alice atskleidė svarbiausią paslaptį, – kaip, net ir neturint stiprių piešimo įgūdžių, galima sukurti pačius įspūdingiausius komiksus. Dalyviai buvo kviečiami pažvelgti į komiksus pasitelkiant savo asmenines patirtis – ar į problemas glime žiūrėti su humoru? O gal pačios juokingiausios situacijos gali būti ir su siaubo prieskoniais?
 
„Kūrybinė komiksų laboratorija“ – projekto „Dailininkas ir vaikiška knyga 2024“ , finansuojamo Lietuvos kultūros tarybos ir Raseinių rajono savivaldybės, renginių ciklo dalis.