Naujienos

Bibliotekoje baigėsi popietinė vaikų vasaros stovykla „SKAITYK! KURK! TOBULĖK! 2024“



Autorius: Informacinių paslaugų ir vaikų literatūros skyriaus informacija

0001_img_2817_1721049782-9aa6ca6ac65940459e4e3e7d73e8ad4e.jpeg
Bibliotekoje baigėsi jau ketvirtą kartą organizuojama popietinė vaikų vasaros stovykla „SKAITYK! KURK! TOBULĖK! 2024“.
 
Šios stovyklos tikslas - skatinti vaikų kūrybiškumą bei puoselėti skaitymo kultūrą, pasitelkiant išmaniąsias technologijas ir edukacinius užsiėmimus. Bibliotekoje gausu šiuolaikinių technologijų, smagių žaidimų bei edukacinių užsiėmimų, tad vaikai nenuobodžiavo ir linksmai bei prasmingai leido laiką, atrado naujų pomėgių, išbandė įvairias veiklas, susirado naujų draugų.
 
Ką nuveikėme stovyklos metu? Turėjome daug įvairios veiklos:
  • Dalyvavome stovyklos atidarymo šventėje „Kūrybinė komiksų laboratorija su Greta Alice“. Užsiėmimo metu knygų iliustruotoja bei komiksų kūrėja Greta Alice vaikams trumpai papasakojo apie komiksų atsiradimo istoriją, pagrindinius komiksų kūrimo principus, veikėjų dizaino (character design) subtilybes, atskleidė keletą paslapčių, kaip net patį rimčiausią nutikimą paversti juokinga istorija, gyvai iliustruodama pristatė skirtingus komiksų stilius bei pakvietė pasitelkti burtus ir visiems kartu sukurti netikėtus veikėjus.
  • Aplankėme poeto Marcelijaus Martinaičio memorialinį kambarį. Supažindinome vaikus su mūsų kraštiečio, poeto, Lietuvos nacionalinės premijos laureato Marcelijaus Martinaičio asmenybe, bibliotekoje įrengtu memorialiniu kambariu.
  • Kūrėme trumpas istorijas „Kukučio nutikimai“. Ilgame popieriaus lape aplikacijos būdu vaikų grupė sukūrė savitą ir įdomią poetinio teksto interpretaciją ją papildydami gyvomis iliustracijomis, o vėliau savo kūrybos rezultatą pristatė draugams.
  • Žaidėme interaktyvius žaidimus „Sudėliok Kukutį“. Žaidimo metu vaikai dėliojo virtualias dėliones. Žaidimo tikslas kuo sparčiau sudėlioti nuotraukų paveikslėlius, išsiaiškinti ką slepia dėlionės detalės.
  • Susipažinome su interaktyviais robotukais-konstruktoriais edukacijoje „Smagioji robotika“. Užsiėmimų metu vaikai buvo skatinami mąstyti kūrybiškai, mokomi būti ne tik išmaniųjų technologijų vartotojais, bet ir jų kūrėjais, dalinosi idėjomis, aktyviai ir kūrybingai leido laiką.
  • Piešėme su šviečiančiomis LED piešimo lentomis edukacijoje „Kukučio spalvos“. Užsiėmime vaikai dalyvavo kūrybinėse veiklose, kuriose atsiskleidė spalvų grožis.
  • Dalyvavome viktorinose „Ką žinai apie spalvas?“, „Ką žinai apie knygas?“ ir „Magiškos bežodės knygos“. Įsigilinę į edukacijos temas, dalyvavome viktorinose, kuriose atsakinėjome į klausimus, rinkome taškus ir džiaugėmės rezultatais.
  • Išmėginome sensorinį-edukacinį užsiėmimą „Mes draugiški aplinkai“. Bibliotekoje įrengtame sensoriniame kambaryje vaikai muzikos ir šviesų fone išmėgino interaktyvias edukacines ir pramogines veiklas, daugialypėje aplinkoje geriau pažino save ir pasaulį. Interaktyvios grindys lavino vaikų reakciją, loginį mąstymą, skatino judėjimą, didino jų susidomėjimą aplinkos apsauga bei skatino bendradarbiavimą.
  • Kūrėme savo bežodes knygeles edukaciniame užsiėmime „Bežodės knygos magija“. Jos metu dalyviai buvo supažindinti su tyliosios (bežodės) knygos atsiradimo istorija. Kadangi bežodės knygos skirtos lavinti vaikų vaizduotei ir žodynui buvo aptariamos tokių knygų skaitymo strategijos, praktiškai pritaikomos skaitant bibliotekoje esančias knygas. Galiausiai edukacijos dalyviai pasitelkdami kūrybines priemones bei unikalią dėmelių liejimo techniką patys kūrė nedidelio formato bežodes knygeles.
  • Gaminome teatro dėžutes edukaciniame užsiėmime „Mano paveikslėlių teatras“. Šios edukacijos metu vaikai gamino teatro dėžutes „Kamishibai“ (teatro dėžutė „Kamishibai“ kilo iš Japonijos, o išvertus iš japonų kalbos, reiškia „popieriaus teatras“). Vaikai iš pateikto šablono gamino dėžutę-ekraną. Jį įvairiais būdais dekoravo. Pasakojimo kūrimui naudojome pasaką „Raudonkepuraitė“.
  • Linksmai leidome laiką su renginių organizatore Renata. Žaidėme įvairius energingus žaidimus ir rungtyniavome komandinėse rungtyse.
  • Dalyvavome stovyklos uždaryme su „Vikingų kaimu“. Programos metu vaikai susipažino su senovės apranga, kario gyvenimu ir pramogomis. Praktinių užduočių pagalba stovyklautojai vaizdžiai susipažino su to meto kario kasdienybe: turėjo galimybę pajausti tikro kalavijo svorį, išbandė skydų sienos jėgą, pasimatavo kario šarvus, šalmą, skydą, išbandė senovines pramogas ir žaidimus.
  • Vykome į į Daugėliškių miško bunkerio pažintinį taką. Daugėliškių miško bunkerio pažintiniame take stovyklautojus lydėjęs gidas supažindino su Lietuvos partizanų gyvenimu ir svarbiausiais įvykiais Daugėliškių miške. Paruoštuose stenduose sužinojome daugybę svarbių istorijų ir partizanų gyvenimo detalių.
 
Džiaugiamės, kad kiekvienais metais sulaukiame žingeidžių ir kūrybiškų vaikų, kurie įsitraukia į bibliotekoje organizuojamas veiklas!